Когда вы собираетесь отдавть малыша в школу: в 6 или 7 лет?
Кому интересно про готовность к школе, сан. нормы и прочие правила для организации работы первоклассников. Взяла из своих документов.
Спойлер:
Період навчання дитини у першому класі є особливо важливим.
У цьому віці з ігрової діяльності поступово формується навчальна діяльність, якою дитина починає оволодівати. Навчальна діяльність вимагає від першокласників не лише значного розумового напруження, а й більшої фізичної витривалості, вольових зусиль. Тому навчання учнів 1 класу здійснюється з урахуванням особливостей фізичного і психічного розвитку дітей, їх вікових та індивідуальних можливостей.
Готовність до школи визначається взаємозв’язаними компонентами: фізичною готовністю (станом здоров’я і фізичним розвитком дитини), інтелектуальною і особистісною готовністю.
Фізична готовність дитини до школи визначається медичними працівниками і записується у медичній картці.
Особистісна готовність характеризує уміння дитини орієнтуватися в навколишньому світі, запас її знань, ставлення до школи, самостійність дитини, її активність і ініціативу, розвиток потреби у спілкуванні, вміння встановити контакт з однолітками і дорослими.
Інтелектуальна готовність дитини до школи включає в себе розвиток фонематичного слуху, зорового сприймання, образних уявлень, розвиток таких психічних процесів, як сприймання, увага, спостережливість, пам’ять, уява, а також розумовий і мовленнєвий розвиток.
Приймання дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється на безконкурсній основі відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.04.2005 р. № 204. Неприпустимим є проведення іспитів, тестування, співбесід з метою перевірки знань дитини.
Конкурсне приймання до 1 класу відбувається лише у випадку, коли дитина вступає до спеціалізованої школи (школи-інтернату) з поглибленим вивченням предметів. Водночас зауважимо, що процес приймання дитини має проводитись вчителем початкових класів та психологом у формі співбесіди, що триває не більше 30 хвилин, у присутності батьків або осіб, які їх замінюють. Співбесіда має містити спеціальні діагностичні завдання для перевірки рівня загального розвитку дитини, її функціональної готовності до систематичного навчання та здатності до вивчення навчальних предметів відповідно до спеціалізації закладу.
При цьому не дозволяється перевіряти вміння читати, писати, рахувати тощо, оскільки формування цих навичок відбувається у процесі навчання дитини в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів.
Для зарахування дитини до 1 класу батькам чи особам, які їх замінюють, слід подати заяву на ім’я директора, копію свідоцтва про народження дитини та медичну картку встановленого зразка.
Порядок та організація прийому дітей до 1 класу приватного загальноосвітнього навчального закладу визначається керівником закладу і затверджується його засновником чи власником.
Навчання учнів першого класу може бути організовано:
у загальноосвітній школі;
у навчально-виховному комплексі “дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад, загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад”;
на базі дошкільного навчального закладу.
Комплектування перших класів здійснюється із забезпеченням найбільш сприятливих умов для навчання учнів.
Кількість учнів у 1 класі не повинна бути більшою 30 осіб. Допускається зменшення наповнюваності за умови прийняття відповідного рішення органами місцевої виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Групи продовженого дня рекомендується комплектувати за принципом “клас-група” або на базі паралельних класів, що є умовою їх ефективності.
Відповідно до Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01) для першокласників, які відвідують групи продовженого дня, необхідно організувати щоденний 1,5-годинний денний відпочинок (сон), а також не менше, ніж 1,5-годинну прогулянку на свіжому повітрі.
Для кращої адаптації дітей до навчання рекомендовано провести відповідні заходи для батьків першокласників, а саме: конференції, батьківські збори у старших групах ДНЗ, дні відкритих дверей, консультпункти з метою обговорення проблем успішної адаптації першокласників, різноманітні семінари - практикуми з проблем підготовки учнів до шкільного життя.
Термін проведення канікул для 1 класу визначається відповідно до режиму роботи загальноосвітнього навчального закладу. Їх тривалість протягом навчального року не повинна бути меншою 30 календарних днів.
З урахуванням особливостей регіону, специфіки роботи загальноосвітнього навчального закладу за погодженням з місцевими органами управління освітою допускається зміна графіка учнівських канікул, зокрема впровадження для учнів 1 класу додаткових весняних тижневих канікул.
У початковий період навчання дитини у першому класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду.
Створення сприятливого середовища для адаптації дитини до систематичного шкільного навчання забезпечуватиме їй подальший благополучний розвиток, успішне навчання та виховання. Вимоги щодо забезпечення належних умов для навчання і виховання учнів, в т.ч. 1 класу, в загальноосвітніх навчальних закладах встановлено Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01).
Звертаємо Вашу увагу , що для учнів 1 класу особлива увага має приділятися:
- організації гарячого харчування;
- облаштуванню кімнат для відпочинку (сну);
- приміщень для організації рухливих ігор, щонайменше одного на паралель класів;
- обладнанню відокремлених туалетів (вбиралень);
- обладнанню відокремлених гардеробів з обов’язковим виділенням секцій для кожного класу тощо.
Важливо, щоб батьки, особливо на першому році навчання дитини, підтримували постійний зв'язок зі школою. Аби знати, як проявляє себе дитина, які в неї проблеми. Для кращої адаптації першачків рекомендуємо організувати у кожній класній кімнаті парту для батьків першокласників.
Особливу увагу вчитель має приділяти збереженню та зміцненню фізичного здоров’я учнів, їх моральному та громадянському вихованню. З цією метою важливо організувати активну співпрацю вчителя з батьками або особами, які їх замінюють, з медичними працівниками загальноосвітнього навчального закладу, шкільним психологом, з вчителями-предметниками, вихователем групи продовженого дня.
Створення сприятливих умов для безболісної адаптації дітей до систематичного шкільного навчання, зняття статичного напруження першокласників при одночасному виконанні навчальних програм з усіх предметів забезпечується при складанні розкладу уроків. Необхідно враховувати оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом дня, тижня з урахуванням психофізіологічних та фізичних можливостей першокласників.
Доцільно чергувати протягом дня навчальні предмети природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками фізичної культури, основ здоров’я, музичного та образотворчого мистецтва, трудового навчання.
Навчальні предмети, що вимагають значного розумового напруження - мови, математику - доцільно ставити у розкладі другими і третіми уроками. Навчальні предмети, пов’язані з активною руховою діяльністю, а також предмети "Основи здоров’я", “Я і Україна” (ознайомлення з навколишнім), музичне мистецтво, образотворче мистецтво, трудове навчання можна проводити на заключних уроках.
Середу або четвер рекомендується планувати у розкладі як розвантажувальний день. У цей день можна проводити уроки з предметів оздоровчо-фізкультурного та мистецького спрямування.
З метою уникнення перевантаження впродовж вересня – жовтня на четвертих уроках доцільно використовувати інші форми організації навчального процесу. Протягом цього часу учитель може планувати проведення окремих навчальних занять у формі уроків-екскурсій, уроків-імпровізацій, уроків-ігор, уроків-театралізацій тощо.
Законом України "Про загальну середню освіту" визначено тривалість уроків для учнів 1 класу. Вона становить 35 хвилин.
Тривалість перерв між уроками для учнів 1 класу має бути не меншою 15-ти хвилин, великої перерви після другого уроку – не менше 30-ти хвилин, або двох малих перерв по 20 хвилин після другого і третього уроків. На великих перервах організовується харчування, активний відпочинок учнів.
Згідно з вимогами Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008–01) на п’ятнадцятій хвилині кожного з уроків проводиться фізкультхвилинка, що складається з динамічних, дихальних вправ, вправи для збереження зору, пальчикової гімнастики тощо.
Мы напишем 3 строчки прописей, и он все
- Мама я устал...
Конфликтов с детьми у него стало гораздо меньше, научился лучше взаимодействовать, договариваться, дружить.
А у нас только месяц как его начали интересовать другие детки. (Кроме сестричек, конечно). На площадках он всегда игрался сам, если к нему приставали знакомиться, чаще всего убегал.... А сейчас прямо сам идет к ним, пытается общаться, играть вместе.
И дома, когда к нам раньше приходили гости с детками, мог даже из комнаты не выйти, стеснялся, а теперь уже активно выходит и играет.
А вариант альтернативного/дистанционного образования не рассматривали?
Мы уже эту тему поднимали, я считаю, что коллектив детский таки ребенку нужен, тем более такому как Вова. Все же в социуме живем и налаживать отношения и взаимодействовать в коллективе надо. Поэтому школа нас ждет, но в свое время. Я надеюсь, хоть часть нововведений начнет работать и наша школа из унылого совка превратится в действительно что-то прогрессивное и интересное.
Надежда, как говорится, умирает последней....
_________________ Счастье нельзя купить, но его можно родить.
Мир вам!
Ясечка
Ясечка
Theodora
Ну альтернативные школы большинство как раз предусматривают коллектив.
Может мы и обсуждали, я не помню, столько всего было за последние месяцы.
Tasha Lidn
Tasha Lidn
Ваша Наташа;)
если ты так паришся о том, что может не получится оставить в садику еще на год, то готовь ее на следующий в школу и сразу одна проблема отпадет
я могу готовить, но не факт что она подготовится)))
Мы и дни недели и адрес выучили уже находясь в школе
Я наверное отдала бы Цветану в школу в 6, если бы не тестирование Да, учила бы что-то уже по ходу в школе. Мне 1 класс не показался тяжелым. Но туда ж еще нужно попасть, а чтоб попасть, нужно знать миллион вещей
Читать в шесть лет и писать он уже умел - с этим все было гуд.
понимаешь, нам до 6 еще год. За год она многому может научиться. Но на момент тестирования ей будет 5,6 это на пол года меньше...
Так что, если сомневаешься - попробуй, как поймешь что не ваше - всегда можно отложить подготовку на год.
Да, наверное так и будет. Вот у нас примерно как у вас, только наоборот)) я бы Ждану легко отдала в 6 лет, но она ноябрьская и как-то мыслей не возникало. А с малой куча сомнений.
занимались сегодня, ей даже лень предложение произнести как не надо, то у нее рот не закрывается)) а когда по делу спрашиваю, она отвечает "вот" или "это" и все, отворачивается, отвлекается
Общалась только что с мамой из РК. Говорит в этом году отбор еще жестче был, еще меньше набрали детей из других районов, отдавали предпочтение своим
если планшетом/телефоном разрешаете пользоваться есть программа Весела абетка, очень классная.
Можешь ссылку дать? я нашла пару роликов на ютубе...
Я ж придумала петь алфавит... думала я такая умная)))) говорю Цветане давай споем песенку с алфавитом. И тут она начинает петь... на английском где-то со Жданой видимо выучила))
_________________ Продаю наши одежки
В любой непонятной ситуации - будь Человеком.
Ясечка
Ясечка
Можешь ссылку дать? я нашла пару роликов на ютубе...
Мне кажется тебе надо старших привлекать, чтоб они с младшей играли "в школу", т.е. свести это с "мама заставляет" в форму игры, и главное чтоб была система мотивации. И для старших - бонусы за занятия, и для младшей визуально табличка с ее прогрессом, звездочками заработанными и ожидаемой наградой. У нас это очень хорошо работало со старшим, ам тоже есть ньюансы, если интересно, могу поделиться в приват.
Theodora
Theodora
Богдана
Ну альтернативные школы большинство как раз предусматривают коллектив.
Я вообще ничего не знаю о альтернативных школах, надо разобраться...
_________________ Счастье нельзя купить, но его можно родить.
Я под впечатлением)))
Пошли сегодня в новую группу. Зашел разговор о возрасте, я говорю нам только 5 исполнилось, воспитательница мне говорит "ну вы же в любом случае идете в школу через год". Я отвечаю, что вообще-то я еще не уверена и готовности в ребенке пока абсолютно не вижу. На что она отвечает, что из их группы все будут выпускаться. И что они просили перед переводом в старой группе чтоб воспитатели опросили всех родителей - точно ли согласны в школу чрез год. Я истерично посмеялась, говорю вы шутите, что ли, никто меня ни о чем не спрашивал, просто поставили перед фактом, я еще и возмущалась по этому поводу. Она говорит "ну не знаю, нам сказали что всех опросили и все родители согласны" мол в старую группу вас уже не переведут на след. год, т.к. там снова почти 40 детей, а больше девать некуда))) И вообще мол шестилеток уже никто в саду не оставляет.
Вот такая ерунда
добавлено спустя:
Мне кажется тебе надо старших привлекать, чтоб они с младшей играли "в школу", т.е. свести это с "мама заставляет" в форму игры, и главное чтоб была система мотивации. И для старших - бонусы за занятия, и для младшей визуально табличка с ее прогрессом, звездочками заработанными и ожидаемой наградой. У нас это очень хорошо работало со старшим, ам тоже есть ньюансы, если интересно, могу поделиться в приват.
Я помню ты писала об этом немного. Делись конечно
В школу они играют, но когда у Жданы своя школа, настоящая, то не всегда есть время и желание) от своих уроков устала, а тут еще Цветану учи))
Установила вчера эту игру. Вот минут на 20 Цветаны хватило) и это со Жданой, сама бы она вообще не заинтересовалась. Ну и еще разные видео на ютубе вчера смотрели. Ей интересно оно как мультик, а буквы повторять не хо правда я ее почти и не просила, т.к. знаю что если буду настаивать, она тут же развернется и уйдет вообще)))) Она у нас "норовлива"))))
Эх, помню Ждана в 2 года буквы выучила)) у нас валялся Никин алфавит и она сама заинтересовалась, притащила мне его, я шутки ради, называла буквы и вскоре она знала их все
А напомните мне, девочки, в школу по месту жительства тоже ж брать не обязаны? Только по месту прописки? мы вот в Киеве прописаны
_________________ Продаю наши одежки
В любой непонятной ситуации - будь Человеком.
Stu
Stu
Tasha Lidn
Я уточняла в департаменте образования весной мне говорили что именно по прописке.
Tasha Lidn
Tasha Lidn
Ваша Наташа;)
Stu
значит осталось прописаться возле нужной школы - делов-то
добавлено спустя 5 минут:
Мне за эти 2 дня уже 4 человека сказали "а, так ей будет полных 6? ну и нормально, можно в школу идти". И в прошлом году Жданина учительница мне сказала то же самое. Я так понимаю в Обухове так принято. В связи с нехваткой садиков или не знаю чего.
_________________ Продаю наши одежки
В любой непонятной ситуации - будь Человеком.
Stu
Stu
Tasha Lidn
Мы, кстати обдумывали такой вариант
Но решили что та школа этого не стоит. Да и потом выяснилось что берут всех и из пригородов м вообще. Это я про ближайшую школу.
Sonja
Sonja
Евгения
я когда в садик отдавала Софию, то мы с воспитательницей сошлись на мнении, что лучше мы два года в яслях посидим. Она сказала, то для ребенка может быть стресс. что все в школу а он в садике опять, плюс может такое быть, что не будет свободных мест в группе, и на второй год в старшую не возьмут. София выходит пойдет в школу в 6 лет и 10 месяцев. В 5 и 10 отдавать мне кажется это рано!
Tasha Lidn
Tasha Lidn
Ваша Наташа;)
Это я про ближайшую школу.
т.е. я так понимаю, вам нужно было бы прописаться в той квартире, где вы живете, чтобы туда попасть?
у нас все несколько сложнее, квартир в районе школы нет
_________________ Продаю наши одежки
В любой непонятной ситуации - будь Человеком.
Stu
Stu
, вам нужно было бы прописаться в той квартире, где вы живете, чтобы туда попасть?
да
при этом не ясно прописать ребенка или родителей.
Но, по сути никто в паспорт не заглядывал а как школа знает где прописан ребенок это вообще сложный вопрос. мне так пространно ответили - им списки передают
Юнона
Юнона
Stu
у нас паспортный стол с жека передавал списки в садик. Наверное как-то так и вколе
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах