Когда вы собираетесь отдавть малыша в школу: в 6 или 7 лет?
Кому интересно про готовность к школе, сан. нормы и прочие правила для организации работы первоклассников. Взяла из своих документов.
Спойлер:
Період навчання дитини у першому класі є особливо важливим.
У цьому віці з ігрової діяльності поступово формується навчальна діяльність, якою дитина починає оволодівати. Навчальна діяльність вимагає від першокласників не лише значного розумового напруження, а й більшої фізичної витривалості, вольових зусиль. Тому навчання учнів 1 класу здійснюється з урахуванням особливостей фізичного і психічного розвитку дітей, їх вікових та індивідуальних можливостей.
Готовність до школи визначається взаємозв’язаними компонентами: фізичною готовністю (станом здоров’я і фізичним розвитком дитини), інтелектуальною і особистісною готовністю.
Фізична готовність дитини до школи визначається медичними працівниками і записується у медичній картці.
Особистісна готовність характеризує уміння дитини орієнтуватися в навколишньому світі, запас її знань, ставлення до школи, самостійність дитини, її активність і ініціативу, розвиток потреби у спілкуванні, вміння встановити контакт з однолітками і дорослими.
Інтелектуальна готовність дитини до школи включає в себе розвиток фонематичного слуху, зорового сприймання, образних уявлень, розвиток таких психічних процесів, як сприймання, увага, спостережливість, пам’ять, уява, а також розумовий і мовленнєвий розвиток.
Приймання дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється на безконкурсній основі відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.04.2005 р. № 204. Неприпустимим є проведення іспитів, тестування, співбесід з метою перевірки знань дитини.
Конкурсне приймання до 1 класу відбувається лише у випадку, коли дитина вступає до спеціалізованої школи (школи-інтернату) з поглибленим вивченням предметів. Водночас зауважимо, що процес приймання дитини має проводитись вчителем початкових класів та психологом у формі співбесіди, що триває не більше 30 хвилин, у присутності батьків або осіб, які їх замінюють. Співбесіда має містити спеціальні діагностичні завдання для перевірки рівня загального розвитку дитини, її функціональної готовності до систематичного навчання та здатності до вивчення навчальних предметів відповідно до спеціалізації закладу.
При цьому не дозволяється перевіряти вміння читати, писати, рахувати тощо, оскільки формування цих навичок відбувається у процесі навчання дитини в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів.
Для зарахування дитини до 1 класу батькам чи особам, які їх замінюють, слід подати заяву на ім’я директора, копію свідоцтва про народження дитини та медичну картку встановленого зразка.
Порядок та організація прийому дітей до 1 класу приватного загальноосвітнього навчального закладу визначається керівником закладу і затверджується його засновником чи власником.
Навчання учнів першого класу може бути організовано:
у загальноосвітній школі;
у навчально-виховному комплексі “дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад, загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад”;
на базі дошкільного навчального закладу.
Комплектування перших класів здійснюється із забезпеченням найбільш сприятливих умов для навчання учнів.
Кількість учнів у 1 класі не повинна бути більшою 30 осіб. Допускається зменшення наповнюваності за умови прийняття відповідного рішення органами місцевої виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Групи продовженого дня рекомендується комплектувати за принципом “клас-група” або на базі паралельних класів, що є умовою їх ефективності.
Відповідно до Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01) для першокласників, які відвідують групи продовженого дня, необхідно організувати щоденний 1,5-годинний денний відпочинок (сон), а також не менше, ніж 1,5-годинну прогулянку на свіжому повітрі.
Для кращої адаптації дітей до навчання рекомендовано провести відповідні заходи для батьків першокласників, а саме: конференції, батьківські збори у старших групах ДНЗ, дні відкритих дверей, консультпункти з метою обговорення проблем успішної адаптації першокласників, різноманітні семінари - практикуми з проблем підготовки учнів до шкільного життя.
Термін проведення канікул для 1 класу визначається відповідно до режиму роботи загальноосвітнього навчального закладу. Їх тривалість протягом навчального року не повинна бути меншою 30 календарних днів.
З урахуванням особливостей регіону, специфіки роботи загальноосвітнього навчального закладу за погодженням з місцевими органами управління освітою допускається зміна графіка учнівських канікул, зокрема впровадження для учнів 1 класу додаткових весняних тижневих канікул.
У початковий період навчання дитини у першому класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду.
Створення сприятливого середовища для адаптації дитини до систематичного шкільного навчання забезпечуватиме їй подальший благополучний розвиток, успішне навчання та виховання. Вимоги щодо забезпечення належних умов для навчання і виховання учнів, в т.ч. 1 класу, в загальноосвітніх навчальних закладах встановлено Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01).
Звертаємо Вашу увагу , що для учнів 1 класу особлива увага має приділятися:
- організації гарячого харчування;
- облаштуванню кімнат для відпочинку (сну);
- приміщень для організації рухливих ігор, щонайменше одного на паралель класів;
- обладнанню відокремлених туалетів (вбиралень);
- обладнанню відокремлених гардеробів з обов’язковим виділенням секцій для кожного класу тощо.
Важливо, щоб батьки, особливо на першому році навчання дитини, підтримували постійний зв'язок зі школою. Аби знати, як проявляє себе дитина, які в неї проблеми. Для кращої адаптації першачків рекомендуємо організувати у кожній класній кімнаті парту для батьків першокласників.
Особливу увагу вчитель має приділяти збереженню та зміцненню фізичного здоров’я учнів, їх моральному та громадянському вихованню. З цією метою важливо організувати активну співпрацю вчителя з батьками або особами, які їх замінюють, з медичними працівниками загальноосвітнього навчального закладу, шкільним психологом, з вчителями-предметниками, вихователем групи продовженого дня.
Створення сприятливих умов для безболісної адаптації дітей до систематичного шкільного навчання, зняття статичного напруження першокласників при одночасному виконанні навчальних програм з усіх предметів забезпечується при складанні розкладу уроків. Необхідно враховувати оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом дня, тижня з урахуванням психофізіологічних та фізичних можливостей першокласників.
Доцільно чергувати протягом дня навчальні предмети природничо-математичного і гуманітарного циклів з уроками фізичної культури, основ здоров’я, музичного та образотворчого мистецтва, трудового навчання.
Навчальні предмети, що вимагають значного розумового напруження - мови, математику - доцільно ставити у розкладі другими і третіми уроками. Навчальні предмети, пов’язані з активною руховою діяльністю, а також предмети "Основи здоров’я", “Я і Україна” (ознайомлення з навколишнім), музичне мистецтво, образотворче мистецтво, трудове навчання можна проводити на заключних уроках.
Середу або четвер рекомендується планувати у розкладі як розвантажувальний день. У цей день можна проводити уроки з предметів оздоровчо-фізкультурного та мистецького спрямування.
З метою уникнення перевантаження впродовж вересня – жовтня на четвертих уроках доцільно використовувати інші форми організації навчального процесу. Протягом цього часу учитель може планувати проведення окремих навчальних занять у формі уроків-екскурсій, уроків-імпровізацій, уроків-ігор, уроків-театралізацій тощо.
Законом України "Про загальну середню освіту" визначено тривалість уроків для учнів 1 класу. Вона становить 35 хвилин.
Тривалість перерв між уроками для учнів 1 класу має бути не меншою 15-ти хвилин, великої перерви після другого уроку – не менше 30-ти хвилин, або двох малих перерв по 20 хвилин після другого і третього уроків. На великих перервах організовується харчування, активний відпочинок учнів.
Згідно з вимогами Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008–01) на п’ятнадцятій хвилині кожного з уроків проводиться фізкультхвилинка, що складається з динамічних, дихальних вправ, вправи для збереження зору, пальчикової гімнастики тощо.
А разве сейчас уже можно это сказать?
Всё будет зависеть от того, насколько развитым и готовым к школе будет ребёнок. Некоторым в 6 лет - в самый раз, а некоторые и к 8-и годам не наигрались. ))
Я пошла ближе к 8 годам, сестра моя тоже. Считаю, что в 6 лет в школу - очень рано. К чему отбирать детство у ребёнка? ИМХО
Аиша
Аиша
Оля
Понятное дело, что время ещё гора и маленькая тележка. Но поговорить , пороссуждать можно и теперь.
Я тоже считаю, что 7 лет и не раньше. Школа для ребёнка напряг и стресс. Зачем отбирать у малыша лишний год беззаботного детства.
У нас многие счас чутли н с 5 в школу ведут, т.к. учится 12 классов, мол, чтоб дети скорей закончить успели...
_________________
Мой скайп esfir_shanti
Viber 0954470009
Nadinka
Nadinka
Аиша
Я не думаю, что они от этого выиграют..
Если ребёнок не будет успевать в школе, то кто тогда будет виноват?
добавлено спустя 2 минуты:
чтоб дети скорей закончить успели...
И ещё..
По сравнению с Европой, где студент оканчивает учёбу в лучшем случае после 25-и лет, ситуация в Украине и в России другая )) У меня сестра тоже 12 классов окончила и сейчас, в 24 года уже магистр в области инженерной химии. Не пойму - куда ещё быстрее-то?
добавлено спустя 2 минуты:
Почему в опросе нет "8 лет"?
Аиша
Аиша
Оля
Насчет 8 в опосе, ты права. Но н знаю как добавить.
_________________
Мой скайп esfir_shanti
Viber 0954470009
Nadinka
Nadinka
Аиша
У тебя есть кнопка "правка"?
Если так не получится - зови модеров.
Anechka*
Anechka*
Аня (если кто не догадался )))
Считаю, что в 6 лет в школу - очень рано. К чему отбирать детство у ребёнка?
ППКС! Мы уж точно в 7 пойдём, не раньше (если сами не запросятся , в чём сильно сомневаюсь), нам в конце сентября только 7 исполнится, так что о шести и не думаю!
Мише будет 7 в сентябре...так что он, наверное, пойдёт в 6, как и я. Мальчиков лучше пораньше отдавать, чтобы запас времени был....армия, армия
_________________
4ertЁnok
4ertЁnok
Я пошла в школу в 6 лет, сма просилась у мамы целый год до этого. брат пошел в школу и мне хотелось туда просто до ужаса.
Сама вставала утром раньше всех и читала книжки перед школой в первом-то классе. потому что нам так сказала учительница.
Вообщем я не жалею о том что пошла в 6, благодарна за это маме
НО каждый ребенок индивидуален, если мои мальчишки к 6 годам будут готовы пойти, то отпущу, елсли нет, готова тянуть и до 8
sneg
sneg
Меня отдали в 6(семь исполнилось в ноябре).
В классе было 47 человек и я была самая маленькая.
Мама до сих пор ооочень жалеет, что так рано отдала.
4ertЁnok
4ertЁnok
Меня отдали в 6(семь исполнилось в ноябре).
мне семь исполнилось в мае
я то же всегда и везде самая младшая из всех
и кстати- кайфую от этого
Tsemka
Tsemka
Таня
посмотрю по дочке и захотят ли взять в класс семилеток ребенка, которому 6,5 лет.. у нас не в тему ДР - в феврале.. у меня самой в январе и я была одной из старших, так как большинство одноклассников родилось весной-летом.. а осень-зима человек 5 всего мне не очень нравилось быть одной из старших в классе.. даж не знаю, почему
сейчас Каринка на занятиях и на площадке самая младшая, но ни одному не уступает в развитии, даже некоторым из тех, кто на полгода старше.. как будет через 4-5 лет, не знаю.. будет видно
в любом случае отдам тогда, когда ОНА будет готова, а не когда пойдут друзья или даже наша группа из садика (кстати, часто думаю попросить, чтобы ее в 2,7 не в ясли брали, а в младшую группу уже посмотрим ближе к осени )
_________________
Marianna
Marianna
В классе было 47 человек и я была самая маленькая.
Аня, представляю, как тебе было нелегко в таком большом классе. Сложно представить учителя, который смог бы держать внимание 47ми детей...
А я проголосовала за 6лет. Конечно, привыкание к школе -стресс для ребенка. Но и детский сад -стресс, и еще много вещей, включая появление на свет Но если родителям подойти к этому творчески, не оставлять малыша на попечение учителей, считая, что они все расскажут и объяснят - то ребенок адаптируется быстро, да и учиться будет с удовольствием
Девочки, знаете, мне вообще трудно представить ребенка, не готового в школе... Смотрю на деток лет 5ти- ну таакие продвинутые, я не могу Или мне просто такие попадаются?..
_________________
Любашка
Любашка
Отдавать ребенка в школу нужно руководствуясь не только возрастом,а психологической готовностью. Считается, что ребенок готов к долговременным занятиям только после семи лет. Шестилетки, обычно, более расторможенные, неусидчивые, хотя и более сообразительные. Хотя это, естественно, относительно, потому что каждый ребнок индивидуален. Если вы считаете, что малыш готов в 6 лет и учитель раздеяет ваше мнение, можно пойти в первый класс. Но если учитель считает, что несмотря на подготовленность, умственное развитие налицо психологическая неготовность, лчше подождать годочек.
добавлено спустя 12 минут:
Я, как учитель начальных классов, вижу, что готовым к школе родители считают ребенка, который умеет читать и считать, знает достаточное количество стихов, имеет хорошее речевое развитие и интеллектуальную базу. Но этого недостаточно.
Самое главное, чтобы ребенок был эмоционально зрелым, умел контролировать свое поведение, долгое время выполнять не очень интересное дело, а также был социально адаптирован к жизни в коллективе, умел общаться как с детьми, так и со взрослыми.
Наточка
Наточка
Меня отдали в 8 тк я была очень маленькая и я об этом очень жалею.я была самая старшая на всю паралель интересно ведь с теми,кто старше,а не с младшимы...
Сына отдам тогда когда будет готов
_________________ К психологу уже поздно, к психиатру страшно...причем за него то и страшно...
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах